POLOmarket i Stokrotka informują, że zawarły porozumienie w sprawie nawiązania współpracy handlowej poprzez zawiązanie spółki Polskie Supermarkety sp. z o.o. Czytaj więcej »
POLOmarket i Stokrotka informują, że zawarły porozumienie w sprawie nawiązania współpracy handlowej poprzez zawiązanie spółki Polskie Supermarkety sp. z o.o. Czytaj więcej »
Resource Partners sprzedał udziały większościowe w spółce Good Food, wiodącego producenta wafli ryżowych w Polsce, czeskiemu funduszowi inwestycyjnemu Hartneberg Holding, generując 3-krotny zwrot z inwestycji w okresie poniżej 4-ech lat. Czytaj więcej »
Firmy przetwórstwa rolno-spożywczego obawiają się ograniczonych dostaw surowca. Powodem są coraz większe problemy rolników z pozyskaniem pracowników sezonowych. Z roku na rok dostępność siły roboczej jest coraz mniejsza. Czytaj więcej »
Sektor mleczarski dzięki dywersyfikacji rynków zbytu ograniczył spadek eksportu swoich produktów do Rosji. Organizacje branżowe oraz ministerstwa promują polskie wyroby na afrykańskich i dalekowschodnich, co owocuje rosnącym zainteresowaniem m.in. w Indiach, Wietnamie czy Japonii. Eksperci podkreślają, że równie istotne jest wspieranie krajowej konsumpcji wyrobów mleczarskich,... Czytaj więcej »
Z dniem 1 maja 2015 roku Pan Leszek Wertejuk powołany został na stanowisko Prezesa Zarządu Fabryki Cukierków „Pszczółka” sp. z o.o. Czytaj więcej »
W komunikacie giełdowym Zarząd "WILBO" S.A. (Spółka, WILBO) informuje, iż w dniu 29 kwietnia 2015 r. pomiędzy Spółką oraz Grupa Bałtycka Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (Grupa) zawarta została umowa ramowa dotycząca kompleksowej współpracy handlowej (Umowa Ramowa). Czytaj więcej »
Małgorzata Sieczkowska z początkiem kwietnia 2015 roku objęła stanowisko Dyrektora Marketingu NIVEA Polska. Jest odpowiedzialna za tworzenie i realizację strategii marketingowej firmy na polskim rynku. Czytaj więcej »
Krajowi producenci żywności mogą zwiększyć sprzedaż do krajów Afryki Północnej oraz Chin. Algieria zainteresowana jest współpracą w zakresie wymiany towarowej, a także nasiennictwa, hodowli, genetyki, systemów magazynowania oraz przetwórstwa. Na początku maja polska delegacja jedzie do Chin, gdzie także wzrasta zainteresowanie polską żywnością. Resort rolnictwa liczy na co... Czytaj więcej »
Polska branża spirytusowa wciąż odczuwa skutki ubiegłorocznej podwyżki akcyzy na wódkę. Sprzedaż tego alkoholu spadła w porównaniu z okresem sprzed wzrostu podatku o ponad 20 proc., a kurczący się rynek skłonił producentów do rozpoczęcia wojny cenowej. Ten rok ma być testem dla kondycji branży. Producenci liczą też na coraz większy eksport. Czytaj więcej »
1 maja odbędzie się III Piknik Europejski z okazji XI rocznicy przystąpienia Polski do Unii Europejskiej. Wspólnie z mieszkańcami Warszawy, w uroczystych obchodach będzie uczestniczył Prezydent RP Bronisław Komorowski wraz z Małżonką. Już po raz kolejny, Herbapol-Lublin dołączył do grona sponsorów tego wydarzenia. W godz. 10:00-18:00, w Łazienkach Królewskich, licznym... Czytaj więcej »
Nestlé otworzyło pierwszą w Polsce fabrykę PURINA PetCare. To pierwszy zakład Nestlé w Polsce produkujący karmę dla zwierząt domowych oraz trzecia tego typu inwestycja Nestlé PURINA PetCare w Europie Centralnej. W początkowym etapie działania w polskiej fabryce powstawać będzie głównie karma dla kotów pod marką Felix, w większości przeznaczona na rynek lokalny, niemiecki... Czytaj więcej »
Spółka ZM Henryk Kania – wiodący producent wyrobów wędliniarskich – weszła w skład indeksu sWIG80 na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Wśród kluczowych czynników, które w istotny sposób wpłynęły na awans spółki są stabilny akcjonariat, a także wzrost płynności finansowej. Potwierdzeniem skuteczności realizowanej dotąd strategii – zakładającej m.in.... Czytaj więcej »
Uroczyste podpisanie dokumentu odbyło się 24 kwietnia 2015 roku w siedzibie Ministerstwa Gospodarki podczas inauguracji IV etapu projektu Wizja Zrównoważonego Rozwoju dla Polskiego Biznesu 2050. W imieniu Henkel Polska dokument podpisał Janusz Gołębiowski, prezes firmy Henkel Polska, tym samym Henkel Polska dołączył do grona sygnatariuszy Deklaracji Polskiego Biznesu na rzecz... Czytaj więcej »
Rynek handlowy wszedł w fazę konsolidacji. Sieci starają się zwiększyć efektywność już wybudowanych obiektów zamiast otwierać nowe. Jedną z szans rozwoju jest gwałtownie rosnący sektor e-commerce. Jak wynika z badań Tesco, uruchomienie sprzedaży w internecie zwiększa lojalność klienta i jego wydatki w tradycyjnych sklepach. Czytaj więcej »
Ceny na światowym rynku produktów mleczarskich spadają. Polscy eksporterzy w pierwszych miesiącach tego roku zarobili na sprzedaży za granicę o 15-20 proc. mniej niż przed rokiem. Niestety, perspektyw szybkiego odbicia cen nie ma, choć druga połowa roku zwykle jest na rynku nieco lepsza. Mimo niskich cen producenci eksportują coraz więcej, bo rynek krajowy jest zbyt mały. Czytaj więcej »
MAKRO Cash & Carry rozpoczęło projekt Optymalizacji Ultra Fresh obejmujący Stoiska Mięso, Ryby oraz Warzywa i Owoce. Jego celem jest rozwój, ustandaryzowanie i wypracowanie najlepszych rozwiązań w zarządzaniu tymi grupami asortymentu. Czytaj więcej »
Lody koszerne produkowane w Nestlé przeznaczone będą na razie wyłącznie na rynek izraelski i tylko tam będzie można je kupić. Na początek planowana jest produkcja jednego koszernego produktu – rożka Kit Kat waniliowo-kakaowego. W poniedziałek, 27 kwietnia, naczelny rabin Polski, Michael Schudrich, osobiście nadzorował produkcję pierwszej partii koszernych lodów w Namysłowie. Czytaj więcej »
Na terenie Arcyksiążęcego Browaru w Żywcu powstało jedno z najnowocześniejszych Centrów Dystrybucji Grupy Żywiec. Inwestycja była niezwykle ważna dla zaspokojenia rosnących wymagań rynku. W ciągu roku Centrum Dystrybucji może obsłużyć 1,2 miliona hektolitrów piwa, czyli około 240 milionów butelek piwa pojemności 0,5 litra. To już druga tak istotna inwestycja zrealizowana... Czytaj więcej »
W tegorocznym ogólnopolskim Rankingu Firm Odpowiedzialnych Społecznie, Coca-Cola HBC Polska zajęła pierwsze miejsce w sektorze produktów szybkozbywalnych (FMCG) i 4 miejsce w klasyfikacji generalnej. Czytaj więcej »
Jeden z najstarszych, największych i najnowocześniejszych browarów w Polsce obchodzi w tym roku 170-tą rocznice powstania. Browar Okocim dynamicznie rozwija się, pielęgnując swoją bogatą historię i tradycje. Czytaj więcej »
Tesco Polska zostało wyróżnione jako najbardziej odpowiedzialna firma w Polsce w tegorocznym Rankingu Odpowiedzialnych Firm Dziennika Gazety Prawnej, zajmując drugie miejsce w kategorii „Transport, usługi, handel” i dwunaste miejsce w klasyfikacji generalnej. Ranking jest jedynym tak kompleksowym zestawieniem największych spółek w Polsce ocenianych pod kątem jakości zarządzania... Czytaj więcej »
Legendarne piwo EB, symbol beztroski i optymizmu lat dziewięćdziesiątych znów dostępne będzie w Polsce. Marka powraca z tą samą co przed laty reklamą i w takim samym opakowaniu. Konsumenci zdecydowali – wraca czas na EB. Czytaj więcej »
Duże koncerny spożywcze zamawiając surowce, coraz częściej wybierają te pochodzące z certyfikowanej produkcji. Zaczynają doceniać żywność, której wytwarzanie nie niszczy środowiska naturalnego i daje rolnikom godziwe dochody. Dzięki temu, choć droższa, taka produkcja przynosi rosnące zyski. Rośnie też liczba rolników zainteresowanych zrównoważoną produkcją. Czytaj więcej »
W dniach 20 − 22 kwietnia w Katowicach odbył się Europejski Kongres Gospodarczy (EEC). Wśród tematów omawianych w trakcie debat kongresowych były m.in. zagadnienia związane z produkcją i eksportem żywności. W debacie pt.: „Polska żywność na świecie” wystąpił Adam Mokrysz z zarządu Mokate w Żorach. Czytaj więcej »
IX Ranking Odpowiedzialnych Firm przyniósł Kompanii Piwowarskiej kolejne wyróżnienia w dziedzinie CSR. W tegorocznej edycji piwowarzy z Tychów, Poznania i Białegostoku uplasowali się na trzeciej pozycji w zestawieniu branżowym i dziewiątej w klasyfikacji generalnej. Czytaj więcej »
Francja, a w szczególności Paryż, to jeden z najtrudniejszych ale również najbardziej pożądanych kierunków eksportowych na Świecie. Czytaj więcej »
Tesco Polska opublikowało wyniki finansowe za rok 2014/15, kończący się 28 lutego 2015*. Sprzedaż Tesco za rok finansowy wyniosła 11,2 mld zł (bez VAT). Sprzedaż porównywalna like-for-like wyniosła -1,4%. Czytaj więcej »
Niespełna 200 wystawców z 28 krajów świata, około 3300 zwiedzających z 47 państw, liczne zagraniczne delegacje, międzynarodowi i polscy dziennikarze, wiele ciekawych debat i paneli dyskusyjnych. Tak w skrócie wyglądała II edycja WorldFood Warsaw Czytaj więcej »
Jeśli w ciągu 2-3 lat nie uda się podwoić eksportu produktów spożywczych, to będziemy mieli poważne problemy – przestrzega Janusz Piechociński. Przy coraz większej produkcji i coraz większej konkurencji potrzebne jest intensywne poszukiwanie nowych rynków zbytu. Polski eksport jest już na tyle silny, że nie zaszkodziły mu nawet zmiany na rynku walutowym. Czytaj więcej »
W komunikacie giełdowym Zarząd spółki "Czerwona Torebka" S.A. z siedzibą w Poznaniu ("Spółka", "Emitent"), poinformował, iż powziął informację o tym, że 21 kwietnia 2015 roku Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie spółki zależnej od Emitenta, działającej pod firmą "Dyskont Czerwona Torebka" spółka akcyjna (dawniej: "Dziewiąta – Czerwona Torebka spółka akcyjna" S.K.A.) z... Czytaj więcej »
Rozmowa z Robertem Sasem, Dyrektorem Zarządzającym Mondelēz...
Marka E.Wedel udowadnia, że mimo trudnego otoczenia...
Marcin Jakubczak, National Sales Manager, Mattoni 1873...
Rozmowa z Kamilem Gębskim, Dyrektorem Marketingu Spirits w...
Aleksandra Bilska-Domańska, Brand Manager w firmie Unilever...
Subindeks dla tego sektora wyniósł tylko 47,9 pkt., co...
Historyczne wzrosty cen kakao i rosnąca presja kosztowa...
Orbico Polska i Lotus Bakeries podpisały strategiczną umowę...
FoodWell (Delecta) i Mieszko (Zozole) łączą siły...
Na najbliższe miesiące planowane są kolejne otwarcia....
Internauci zdecydują, kto zagra przed legendami futbolu...
Wiosna i lato to doskonały czas, by zostawić smartfony w...
Ser topiony w plastrach 130 g o smaku BURGERA! SERTOP...
Konsumenci szukają gotowych rozwiązań – pięknych, ale i...
Lato zbliża się wielkimi krokami. W tym okresie najchętniej...
Królowa letniego orzeźwienia – lemoniada słodzona miodem...
Linia ginów marki Lubuski firmy Henkell Freixenet Polska...
Owocozaur powraca – teraz jako sok NFC, czyli nie z...
Marka właśnie wystartowała z nową kampanią „Hydrate for...
Indykpol rozpoczął kampanię reklamową wspierającą...
E.Wedel ma dla fanów słodyczy smakowitą propozycję na...
Greek Trade promuje ofertę marki HELCOM doskonale dopasowaną...
Pieczenie na medal...